Legea Biciclistului la nivelul Municipiului Bucuresti este un proiect demarat de Asociatia Green Revolution cu sprijinul financiar al Fondului pentru Inovare Civica.
Este un program finantat de Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe, administrat de Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile.
Pe parcursul a sase luni, din iulie pana in decembrie 2013, proiectul a urmarit implicarea cetatenilor, autoritatilor, expertilor in transport si comunitatii de biciclisti in realizarea si adoptarea cadrului legislativ privind circulatia cu bicicleta in Bucuresti.
De ce facem asta
Multe tari din Europa, preocupate de efectele poluarii si ale ambuteiajelor rutiere, au optat pentru promovarea utilizarii bicicletei ca alternativa ecologica de transport. Romanii sunt printre cei mai mici consumatori de biciclete din Uniunea Europeana. Caile de circulatie pentru biciclete realizate in Bucuresti nu au continuitate, nu sunt conectate adecvat intre ele si, mai ales, nu sunt realizate corespunzator. In aceste conditii, este necesara optimizarea si adoptarea politicii specifice la nivelul Bucurestiului, care sa reglementeze drepturile si obligatiile biciclistilor, standardele si tipurile de cai de circulatie pentru biciclete, relatia dintre biciclisti si ceilalti participanti la trafic.
Cum facem asta
In prima faza am luat in calcul situatia curenta si gradul de viabilitate a pistelor de biciclete deja existente, precum si eficacitatea STAS-ului actual de proiectare a acestora. In acest sens, am analizat modul de proiectare a pistelor actuale, in baza informatiilor furnizate de autoritatile publice si documentarii foto si video din teren, si am sondat opinia comunitatii de biciclisti si a publicului larg. De asemenea, in decursul celor sase luni ale proiectului, au fost organizate conferinte de presa si dezbateri publice pentru a asigura participarea cetatenilor la elaborarea solutiilor de proiectare pentru pistele din Bucuresti.
Ulterior, Documentatia Cadru pentru realizarea cailor de circulatie pentru biciclete in Municipiul Bucuresti a fost realizata, prezentata si supusa spre analiza in cadrul Grupului de Lucru pentru realizarea Planului Integrat de Mobilitate in Municipiul Bucuresti si zona sa regionala de influenta in transport. Documentul Cadru este o sinteza a solutiilor si masurilor adoptate in Anglia, Franta, Irlanda, Germania, Canada, Belgia, precum si studii internationale si romanesti si trateaza in capitole diferite: categoriile de biciclisti, biciclete, tipurile de calatorie si zonele de conflict;tipurile de cai de circulatie si cele mai bune solutii de integrare a acestora in functie de tipul strazilor, traficului, viteza; relatia dintre biciclisti si restul participantilor la trafic; principiile care stau la baza realizarii retelelor de biciclete. Am identificat solutii optime pentru infrastructura bucuresteana, care vizeaza proiectarea corecta a cailor de circulatie pentru biciclete, asa incat acestea sa poate fi utilizate in conditii de siguranta in trafic.
Raluca Fiser, presedinte Green Revolution
Cum te poti implica
- Spune-ti parerea si propune solutii pentru o mai buna reglementare a transportului pe bicicleta in Bucuresti.
- Citeste si comenteaza “Propunerea de documentatie-cadru pentru realizarea cailor de circulatie pentru biciclete in municipiul Bucuresti”. Aceasta poate fi accesata aici: Propunere documentatie cadru
- Foloseste bicicleta ca mijloc de transport alternativ.
- Povesteste mai departe.